Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

Tudorok

2012.02.19. 22:10 Mick Kramer

Elég régen írtam már sorozatajánlót, de ma egy olyan négy évados remekműnek értem a végére, amiről muszáj említést tennem. A sorozat nem más, mint a Tudorok (The Tudors).

the-tudors-season-4-2.jpg

A sorozatot a Peace Arch Entertainment for Showime készítette, melynek első része 2007. április 1-én került adásba, az utolsó pedig 2010-ben. A nagy sikerre való tekintettel négy évad készült a sorozatból, melyek az angol Tudor-ház és egyben az angol történelem egyik legmeghatározóbb alakjáról, VIII. Henrik életéről szólnak.

Egy kis történelmi áttekintés:
VIII. Henrik volt az az angol király, aki hatszor nősült és feleségeire általában nem várt boldog és hosszú élet. Első feleségétől való válása következtében annyira megromlott kapcsolata a pápával, hogy az kiátkozta a királyt, aki válaszul létrehozta az anglikán egyházat, melynek feje az angol király.

Szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy a történelmi háttér kellően erős egy jó sorozathoz.

Az évadok során végig követhetjük Henrik (Jonathan Rhys Meyers) életét, a királyi udvarban és az országban dúló hatalmi harcokat, valamint a király hat feleségének sorsát. A történet nagyszerű még úgy is, hogy hűen követi a történelmi eseményeket. A négy évad 38 része alatt egyszer sem éreztem úgy, hogy untatni amit látok, sőt. A négy évadot sikerült alig egy hét alatt végignéznem. Hiába kellett reggel korán kelnem, éjszaka 2 órakor még simán elindítottam egy újabb részt, annyira magával ragadott az izgalom és annyira nem bírtam leállni.  
A király személye rendkívül megosztó volt. Néha kedveltem, néha pedig utáltam. Az őt alakító színész remekül megformálta az egyszer biztos. Sikerült hűen bemutatni, hogy milyen lobbanékony és gőgös természetű volt egy középkori király. A színészi munka úgy általában is remek volt. Mindenki úgy alakított (pl. Sam Neill, Henry Cavill, Natalie Dormer), ahogyan az elvárható egy ilyen nagy volumenű alkotásnál.  
Nagyon tetszett továbbá a film zenéje, valamint a díszletek. A helyszínek kifejezetten a film erősségei voltak.

A történelemhűségre visszatérve: VIII. Henrik egy kifejezetten csúnya uralkodó volt, ám a filmben mégis egy jóképű pasi játszotta, ami azért valljuk be érthető. Volt valami, amit különösen az első két évadnál hiányoltam. Ez a valami nem más, minthogy semmilyen csatát nem láthattunk, de hála a történelemnek és a készítőknek ezeket is megkaptam a későbbiekben.

Az utolsó résznek teljesen a hatása alá kerültem, ami nagyrészt annak is köszönhető, hogy milyen rövid idő alatt néztem végig a sorozatot. Már korábban is megfigyeltem, hogy ha így, ilyen tempóban nézek végig valamit, akkor a szereplők a kelleténél jobban a szívemhez nőnek és szabályos letargiába zuhanok, mikor vége egy-egy sorozatnak. Ilyenkor nincs más módszerem, mint megnézni még egy sorozatot, szóval ez egy ördögi kör. :D
Visszatérve az utolsó részhez: az egyik kedvencem volt. Nagyszerű lezárása volt ennek a nagyszerű sorozatnak. Igaz, hogy az utolsó jelenetet nem így képzeltem, de azt kell mondjam a készítők által választott befejezés méltó VIII. Henrik személyéhez és emlékéhez.  

IMDb-n 8.1 ponton áll a The Tudors, ám én egy maximálisan megérdemelt 10 ponttal jutalmaztam. 
Csak ajánlani tudom minden sorozat és történelem kedvelőnek. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr244136127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása