Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

Zombisták figyelem!

2012.01.02. 21:51 Mick Kramer

Egyik kedves barátomnak próbáltam éppen tippet adni, hogy milyen zombis filmet nézzen, mikor arra gondoltam, hogy összefoglalom egy bejegyzés keretein belül az általam látott vagy éppen kedvelt zombifilmeket, hogy kis segítséget nyújtsak a műfaj kedvelőinek arra az esetre, ha azon gondolkoznának mit is nézzenek szombat este.
A felsorolásban nem csak zombis, hanem fertőzött-filmek is szerepelnek majd, de ezek között most nem tennék különbséget.

Holtak hajnala (2004)
Ebben a műfajban az egyik kedvenc filmem. A történet nem valami eget rengető és annyira ijesztgeti sem próbál, de maga a film mindenképpen szórakoztató. Az a rész, mikor reggel becsoszog hozzájuk a szomszéd kislány, hogy a férfi vérét vegye nekem nagyon bejött! A letakart vénasszonyos részt meg inkább nem is részletezném. :)

Rec. 1-2
Ez az a két film, amit legutóbb láttam a felsoroltak közül és szintén ez volt az a kettő, amin a legjobban paráztam. Az egykamerás felvétel rendkívül hangulatos, ugyanakkor rémisztő. ha a kamera a földszinten van végig azon jár az ember agya, hogy vajon mi történik fent, ha az operatőr fent szaladgál a lentről jövő hangok borzolják az ember idegeit. Szuper! :) Kitettek magukért azok a spanyolok! (!!!Okkult-zombik!!!)
 
Zombieland
Egészen friss horror vígjáték, ami azt teszi amit kell, szórakoztat! A dumák nagyon tetszettek és a hangulata is. A közösségi hálóban főszereplő Jesse Eisenberg karakterét imádtam és az itteni alakítása sokkal jobban tetszett. A maga nemében nagyszerű film, bátran ajánlom!

Haláli hullák hajnala
Angol horror-vígjáték, ami nem annyira szórakoztató ugyan mint a Zombieland (legalábbis számomra nem volt az), de az angol humor kedvelői bizonyára jól ellesznek vele. 

28 nappal később
Szintén egy angol film, ám ezúttal "vígjáték" nélkül. Igazán izgalmas és érdekes alkotás. Különösen tetszett, hogy végre nem csak azt láthatjuk, ahogy Amerikát zabálják meg a mászkáló hullák, hanem a Londonban végigsöprő járvány eredményét, a szellemvárost is megnézhetjük. A történet nagyon tetszett és a színészekkel sem volt probléma úgy emlékszem. Nagy piros pont a filmnek!  

28 héttel később
A fertőzöttek éhen döglése után (Mert végre ilyen is van!) megkezdődik a járvány elől elmenekült lakosok visszatelepítése London bizonyos körzeteibe, ám ez nagy hiba volt, mert a vírus (mint majdnem minden fimben) (talán)mutálódni kezdett, ezáltal a hordozók nem feltétlen alakultak át, viszont fertőzni képesek. Ez még rendben is volt, de a kiokosodott apuci-zombi/fertőzött betett az összképnek elég rendesen. Lényegesen gyengébbre sikerült, mint az előző része, így ezt csak azoknak ajánlom, akiket nem zavar, ha a folytatás méltatlanul gyengébb az előző részhez képest.
Úgy tudom már készül a 28 hónappal később forgatókönyve...

Kaptár 1-2-3-4
Gyerekkorom első zombis filmje volt, ami akkor nagy hatást gyakorolt rám, ám sajnos a folytatások sorozatosan alulmúlták saját magukat, így a negyedik rész nem volt más, mint egy akció-fantasy (gondolok itt a nagy baltás szörnyre, ami jól nézett ki, de nem illett az eredeti környezetbe).

Crazies - A tébolyultak
Itt zombik helyett fertőzöttek róják egy csendes amerikai kisváros utcáit, akik egy vírus következtében rendkívül agresszívvá válnak és ezáltal kialakul felerősödik bennük a gyilkos ösztön. Nem különösebben ijesztget, de vannak benne rendkívül jól sikerült jelenetek, mint például a vasvillás.

The Walking Dead
Már több bejegyzést is szenteltem a blogon ennek a rendkívül izgalmas és ha jól tudom minden idők legdrágább sorozatának, ami telis-tele van zombikkal. jelenleg a második évad premierje megy az USA-ban, de az évad felénél tartanak egy kisebb szünetet. Február 12-én folytatódik.
 
...kb. ennyi jutott nagy hirtelen az eszembe.
 

UPDATE(S):

@ Tola5
Legenda vagyok

A film témáját tekintve kapcsolódik az előzőekhez, ám a vírus pusztításának eredményét teljesen más szemszögből ismerhetjük meg. A betegség következtében az emberek egy új fajjá, valamiféle mutánsokká alakulnak, akik csak éjszaka bújnak elő rejtekhelyeikről. A járvány teljesen kipusztította az embereket és New York egyetlen lakójává a Will Smith által alakított orvos vált, aki az ellenszer kifejlesztésén fáradozik. Műfaját tekintve inkább a thrillerhez sorolható, de a horror kedvelői is tehetnek vele egy próbát. Nem mindennapi látvány, ahogy a természet visszahódítja a betondzsungelt.

Náci zombik
Horror, akció, kaland, vígjáték - és ezt most a filmkatalogus.hu-ról másoltam. Szerintem csak az akció és a vígjáték a helytálló baromi sok vérrel fűszerezve. Egy csapat norvég fiatal felmegy a hegyekbe vakációzni, ám az egyik társuk (akit még a film elején felfaltak a zombik) nem ér oda. Közben megtalálják a hétvégi ház alatt a nácik titkos aranyát, ami támadásra ösztönzi az egyenruhás hullákat. A film rettentően gagyi, azonban mégis van valami érthetetlen bája. A sztori hihetetlen gyengesége ellenére a látvány egész jó, tehát volt benne munka. Akár egy jó film is lehetett volna belőle, ha a forgatókönyvírónak kicsivel több norvég koronát nyomnak a kezébe. Másfél órát azért megér! :)
(talán)SPOILER: ugye nem csak szerintem kurva undorító egy pottyantós budin kefélni szarás közben? Spoiler vége...

@ -=RockerLalee=-
Holtak földje
A világon végigsöprő zombijárványt csak kevesen élték túl. Az egészséges emberek pár ezer fős kolóniákban élnek, ahol egyre durvábban kiütköznek az osztálykülönbségek. A várost a pénzemberek uralják, akik hatalmukat bármi módon meg akarják tartani. Eközben a kolóniától nem is olyan messze elkezdenek kiokosodni a zombik, akiknek vezetője(!) célul tűzi ki a luxustorony elfoglalását, amiben a felső réteg él.
Összességében nem rossz film, de nekem valahogy mégsem jött be annyira. A véres jelenetek nagyon jól néznek ki, az egyszer biztos, de valahogy mégis untam magam. Lehet, hogy kezdek megcsömörleni a zombis moziktól és ezért, de ezt a Romero alkotást én "csak" az erős középmezőnybe sorolnám.
UPDATE: Látva az egyik előzményfilmet azt mondom, hogy legyen mondjuk az élmezőny vége. Az szerintem teljesen korrekt. :)

-=RockerLalee=- 
A holtak napja (1985)
Ismét egy Romero alkotás, de ezúttal a korosabb fajtából. Egy régi katonai bunkerben néhány katonának és három tudósnak sikerül meghúznia magát, ahol a zombikon kísérleteznek. A Frankenstein becenevű doktor azon fáradozik, hogy civilizált szörnyet faragjon az emberevő zabagépekből. A katonákat és a tudósok között végig feszült a viszony, ráadásul még a hullák is betörnek a bázisra.
A film a Holtak földjének (egyik) előző része, mellyel lehet túl igazságtalan voltam az előző ismertetőben. Alapvetően nem szeretem ezt a kiokosított zombi dolgot, de ahogy látom ez a "sorozat" erre van kihegyezve, így próbáltam ilyen szemmel nézni. A történet nem volt rossz és a látványra sem lehet panasz. Nem fogott az idő a tetemeken :)
Ami rettentően idegesített az a színészi teljesítmény, ami lehet hogy igazából a szinkronszínészek hibája. Magyarul néztem a filmet és a katonák ordibálásától meg az agyvérzés kerülgetett.
Néha-néha egy picit laposnak éreztem a dolgot, de az utolsó 20 percben azért folyt a vér rendesen! Jó film volt, zombi rajongóknak kötelező!

-=RockerLalee=-  
A holtak napja (2008)
Elkezdtem nézni, hogy megtudjam mit alkottak a remake-el. Gondoltam gyorsan beletekergetek, hogy nagyjából tudjam milyen a látvány és hogy mire számíthatok és ekkor beugrott: én ezt már láttam. Jó 2 éve véletlenül erre kattintottam egy Online filmes oldalon az Átok második része helyett...
Emlékeztem, hogy nem egy eget rengető alkotás, úgyhogy csak gyorsan végigtekertem, hogy felfrissítsem az emlékeket. Az rögtön leesett, hogy ez baromira nem egy remake, hanem egy teljesen másik film, ami lényegesen gagyibb, mint a korábbi azonos című film. Titkos bunkerben kifejlesztenek egy vírust, ami elszabadul és karantén alá kell vonni az egész kicseszett várost. "Juuuuhj, de izgi" - mondanám, ha nem láttam volna legalább két tucat ilyet már korábban. A karakterek gagyik, meg úgy az egész, ahogy van. Azt mondjuk bírtam, mikor a csaj kicsinálta a saját anyja hulláját.
A film bőven a kihagyható kategória. Csak a legelvakultabb rajongóknak ajánlom.
Egyébként az utolsó jelenet (mikor a zöld mezőn megy az autó és felugrik egy zombi) elég sokáig terjedt a neten, mint ijesztgetős videó. Szerintem nem csak én emlékszem. :)
(A 2012-es filmes listára fel sem kerül, mert nem mondhatnám, hogy végig néztem.)
 

AKI TUD VAGY LÁTOTT MÉG EMLÍTÉSRE MÉLTÓ ZOMBIFILMET AZ KÉREM KOMMENTBEN JELEZZE!
VALAKINEK MÉG JÓL JÖHET!

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr53515016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.01.04. 15:37:45

@Tola5: Jó, hogy mondod. Azt nemrég láttam :) Majd hozzácsapom a listához.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2012.01.06. 17:45:14

Ejnye, hol maradnak a klasszikusok? :)

- Lucio Fulci's Zombi - Flesh Eaters
George A. Romero filmek:
- Night Of The Living Dead (Élőholtak Éjszakája) - 1968, 1990 remake
- Dawn Of The Dead (Holtak Hajnala) - 1978 (fényévvel jobb a 2004-es remakenél)
- Day Of The Dead (Holtak Napja)(1985), 2008 remake (ratyi)
- Land Of The Dead (Holtak Földje, the best) 2005
- Diary Of The Dead (Holtak Naplója, Cloverfield stílusban) 2007
- Survival Of The Dead (magyar cím?) 2009

bónusz:
- Uwe Boll: The House Of The Dead (borzalom)
- Pontypool: Érdekes "audiózombik", megéri megnézni 1x
- The Dead, 2010: friss, afrikás régi stílusú zombifilm, határozottan tetszett!

Remélem segítettem, jó filmezést :))

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2012.01.06. 17:48:12

A Rec. filmekről nem hallottam, de trailer alapján tetszenek, köszi az ajánlást :)

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.01.06. 20:22:43

@-=RockerLaLee=-: Köszi a tippeket. A Land of the Dead már egy hete fent van a gépen :) Idő kérdése és megnézem.

Az első adag minden darabjáról hallottam már (volt, amit a te blogon láttam először, ha csak említve is).

A Pontypool-ről is olvastam már egy kifejezetten zombis blogon, de nekem ez az ötlet elsőre annyira nem jött be. Arra a filmre még rá kell készülnöm :)
süti beállítások módosítása