Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

A katedrális

2011.09.01. 23:38 Mick Kramer

Körülbelül 4 perce lett vége a TV2-n az év sorozataként beharangozott filmsorozat első részének, de úgy éreztem írnom kell. Ken Follettet a valaha élt egyik legjobb írónak tartom, és pont A katedrális volt az első könyve, amit elolvastam. Középiskolában történelem szakos voltam és a tanárom (szerencsére) kötelezővé tette számunkra a hihetetlen pontos történelmi ábrázolása és az akkori életmód bemutatása miatt. Akkoriban annyira élveztem a könyvet, hogy cirka három nap alatt rágtam át magam a több mint ezer oldalas regényen (és később a folytatásán is). Mivel nagyon tetszett a történet már akkor is reménykedtem egy filmfeldolgozásban és úgy tűnik imáim meghallgattatásra találtak.

Ezúttal nem írok túl mélyreható kritikát, elvégre még csak az első résznek lett vége (a nyolcból), de azt már most leszögezném, hogy eddig nem okozott csalódást. Az első jelenet láttán kissé megrémültem, hogy esetleg nem követi majd elég pontosan a könyvet, ám a kétségeim 5 perc után eloszlottak. A bő két órás (reklámokkal együtt) műsoridő alatt engem teljesen meggyőzött a széria.

 Az ábrázolás szerintem tökéletes, a színészek pedig teljesen rendben vannak. Kivételt képez ez alól az Aliena-t megformáló Hayley Atwell. A könyv olvasása közben egy sokkal "szebb" nőt képzeltem el, elvégre mindig úgy emlegették, hogy a legszebb lány, akit csak valaha láttak Angliában. Számomra Hayley átlagos. Ez van...
Ami nagyon tetszett még, az a film zenéje. Egyszerű de nagyszerű. Monoton ritmus egyszerű váltásokkal, de pazar hangszereléssel.

- Érdekesség még a minisorozatról, hogy a forgatás helyszínéül Esztergom és Etyek szolgáltak, valamint néhány ausztriai terület.
- A sorozatot Ridley Scott nevével fémjelzett cég készíti 40 millió dollárból.
- A rendezői székben Sergia Mimica-Gezza ült, aki a Hősök sorozatot is dirigálta.

 

Először olvassátok, aztán nézzétek ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr63196752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása