Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

Spartacus - Sorozatajánló

2011.08.11. 10:28 Mick Kramer

Mostani alanyom az eddig két évadot megélt Spartacus sorozat. Az első éved a Blood and Sand címet kapta, míg a második évad, amely az első évad előzménye a Gods of the Arena

Spartacusról mindenki tanult már az általános iskolában is. Ő volt az a trák rabszolga, aki i.e. 73-71 között kirobbantotta Róma történelmének legnagyobb rabszolgafelkelését Capuában, egy gladiátoriskolában.

Spartacussal a Vér és Homok elején ismerkedünk meg, aki akkor még katonaként szolgál egy római Legatus seregében, de parancsmegtagadás miatt halálra ítélik, feleségét pedig eladják rabszolgának. Spartacus túlélve saját kivégzését Batiatus házába kerül, ahol Capua bajnokává küzdi fel magát.

Előző írásomban, a Róma ajánlójánál említettem a hármas felosztást, ami köré az egész sorozat épült. Szex, Vér és Ármány. Ez ebben az esetben is teljesen megállja a helyét. Az első pontból a tovább>> után adok majd egy kis ízelítőt.
A vér még több és sűrűbb, mint a Rómában. Látványra a 300 című klasszikushoz tudnám hasonlítani és nekem ez a képregényszerű látvány már akkor is nagyon bejött.
Az ármányról ezúttal maga Batiatus gondoskodik, aki egy személyben tetszeleg Spartacus jótevője és legnagyobb ellensége szerepében is.
 

Az Aréna Istenei magáról Batiatus-ról és iskolájának felvirágzásáról szól. Itt azonnal egy negatív kritikával kezdenék. A pontos részletekre nem térnék ki, mert akkor írásom erősen Spoileres lenne, de körvonalakban megpróbálom megmagyarázni mi is a problémám.

Ugye Az Aréna Istenei egy előzményévad. Mivel már ez is és a Vér és Homok is elérhető volt, mikor belekezdtem ebbe a sorozatba választhattam, hogy melyikkel is kezdjem. Egy barátomra hallgatva én az eredetit választottam, tehát azt, amiben már Spartacus is szerepel... és milyen jól tettem! Ugyanis, az Aréna Istenei a Vér és Homok utolsó jelenetével kezdődik. Ez számomra egy rettenetesen unszimpatikus megoldás volt. Nyilván már korábban is ismertem a sztori történelmi hátterét, szóval akkora meglepetés semmiképpen sem ért volna, de őszintén szólva ezt egy elég szar megoldásnak találom.

Magáról a történetről azt hiszem ennyi elég is.

A színészekkel maximálisan meg voltam elégedve. A Batiatust alakító John Hannah mindig is szimpatikus volt számomra, de ezzel a sorozattal az egyik kedvenc sorozatszínészemmé vált. Batiatus feleségét, Lucretiát nem más játszotta, mint Lucy Lawless, aki legismertebb alakítását talán Xenaként nyújtotta.
Egyébként a két évad alatt ők ketten váltak személyes kedvenceimmé (Batiatus és Lucretia), ami részben annak is betudható, hogy a 19 epizód alatt őket láttam a legtöbbet.
Egyébként Lucy Lawless hihetetlenül dögös volt a sorozatban. Még mindig jól tartja magát :)
 
Összességében hihetetlen jó sorozat a Spartacus. Minden megvan benne, ami a sikerhez kell. Mint már olyan sok alanya a blogomnak, ez is egyik kedvencemmé vált.

Hamarosan jön a 3. évad, amely már a Spartacusos vonalat viszi tovább!



 


 

És íme a beígért szex-vonal:

...és a Legatus felesége...

 

 

...és itt van Batiatus, amint felesége kérésére éppen az egyik rabszolgát "csinálja meg hátulról"...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr473145521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása