Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

The Walking Dead - Sorozatajánló

2011.06.12. 23:17 Mick Kramer

A napokban a filmkatalogus.hu-n barangoltam és ott találkoztam ezzel a címmel: The Walking Dead. Először csodálkoztam, hogy nem magyar a cím, aztán ahogy utánaolvastam megtudtam, hogy egy 2010-es cuccról van szó és még csak felirattal elérhető.
Egy 6 részes minisorozatról van szó, mely az aMC csatorna saját gyermeke. Eddig csak HBO sorozatokat néztem (ezt a csatornát nem is ismerem), úgyhogy kíváncsi voltam rá.
A zombis dolgokat nagyon szeretem, gondoltam ezzel is teszek egy próbát. Nem bántam meg!
Az első 5 percben kedvcsinálónak máris találkozhatunk egy élőhalottal. Ennek a körülbelül 3 perces kis "előzetesnek" nincs köze a történethez, de pont jó ahhoz, hogy felkeltse a néző érdeklődését.
A történet elején megismerkedhetünk Rick Grimes (Andrew Lincoln) és Shane Walsh (Jon Bernthal) rendőrjárőrökkel, akik egy autós üldözésbe csöppennek. Tragikus módon Rick megsebesül és kórházba kerül, ahol csak a gépek tartják életben. Hetekkel/hónapokkal később magához térve azzal szembesül, hogy a kórház üres (telejsen szét van verve az egész), halottak hevernek mindenhol és néhány percen belül összetalálkozik az első "járkálókkal" (így fordították őket) is. Kijutva a kórházból hazamegy, hogy megtudja a családja rendben van e, ám a házuk üres. Nem sokkal később összefut az első túlélőkkel, akik elmagyarázzák neki mi is történt, amíg ő kómában volt. Miután felszerelést vett magához elindul, hogy megtudja mi zombik megjelenésének oka és hogy megkeresse családját.

A zombis téma lerágott csonttá vált az utóbbi években, ám a The Walking Dead még tudott nekem újat mutatni. Ezúttal nem egy szimpla túlélő horroról van szó. Szerintem egyáltalán nem is beszélhetünk horror filmről. Legjobban a Left 4 Dead játékokhoz tudnám hasonlítani. Ott is hemzsegnek a zombik, de mégse azért, hogy halálra rémítsék az embert.
Természetesen itt is érvényesek a legfontosabb szabályok:


1. Akit megharapnak fertőzötté válik!!!
2. Mindig csak a fejre célozz!!!

A karakterek nagyon tetszettek. Volt köztük mindenféle és megfigyelhetjük a személyiségük fejlődését vagy éppen "pusztulását". Még a legelvetemültebb rasszista bűnöző is aktív és hasznos tagjává tud válni egy csapatnak, ha az életben maradás a cél.

A látványra nem lehet panasz. Eddig talán ezek a zombik tetszettek a legjobban. Ami a vért illeti abból is van bőven. Folyik benne literszámra. Darabolják a járkálókat ezerrel. Csákánnyal, fejszével, pajszerrel, nyílpuskával, shotgunnal, pisztolyokkal, puskákkal.
Nagyon kritikus vagyok a logikai bukfencekkel kapcsolatban. Első nézésre csak egy ilyennel találkoztam. Ha a kórházban mindenki meghalt, akkor ki cserélte a kómában fekvő Rick rendőrjárőr infúzióját és ki látta el heteken/hónapokon keresztül?

Ahogy már írtam, a sorozat 6 részből áll. Az elsőt leszámítva, ami valamivel több mint egy órás, minden rész 44 perces. Ma délután ültem le a gép elé, de este 11-re már végeztem vele. Ezt a műsoridőt keveslem, de a minőség kárpótol ;-)

IMDb-n jelenleg 8.9 ponton áll. Tőlem 10 pontot kapott. Megérdemli! :)

Várom a második évadot!


http://www.imdb.com/title/tt1520211/

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr912979162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metal_Castiel 2011.06.14. 16:00:54

Én is várom már nagyon, még tavaly néztem részről részre, és annyira megfogott, hogy a képregényt és végigpörgettem xD

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.06.14. 19:22:31

@Metal_Castiel: A képregényről nem is tudtam :O Van még mit bepótolnom :)
süti beállítások módosítása