Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

Civil War - Játékteszt

2011.06.06. 19:20 Mick Kramer

 Ezúttal is valami újjal jelentkezem, méghozzá egy játékteszttel. Már több mint egy éve, hogy láttam LaLee (a link jobb oldalt) videóit a Civil War - Secret Missons nevű játékról és már akkor is nagyon tetszett. Le is töltöttem, de valamilyen probléma folytán nem indult el. A napokban újra találkoztam az említett videókkal és újra megpróbálkoztam a játékkal. Sajnos még mindig ugyan az a gond. DE, LaLee a videó elején említette, hogy elvileg nem a kiegészítőt, hanem az alapjátékot akarta bemutatni (valahogy efölött a rész fölött először átsiklottam). Hohóóóó! Letöltöttem a sima Civil Wart ééééés igen! Ez már elindult :)

 A játék amerikai polgárháborús környezetben játszódik. Ez eddig egy meglehetősen kihasználatlan "típusa" az fps-eknek. Tonna számra jelentek/jelennek meg II. világháborús vagy éppen modern korban játszódó lövöldözős játékok, de valahogy ezzel és az I. világháborúval még nem sokat foglalkoztak. (Ha játékot kellene készítenem biztos, hogy az I. világháborúban játszódna.)

A Civil War hangulata magával ragadó. A korhű fegyverek és a környezet hihetetlenül kidolgozottak. Ha már a fegyvereknél tartunk, a választék hatalmas! Kés, kard, szurony,többféle pisztoly, 5-6 fajta különböző puska és gránátok! Továbbá használtunk ágyúkat vagy Gatling géppuskákat (tudjátok az a nagy, olyan mint a minigun). Utóbbi kettőnek sajnos ritkán van funkciója. Mindkét fegyverre épült egy-egy feladat a pályákon belül, de azon kívül sajnos nem sok alkalmunk van megszórni velük az ellent. Ennek az az oka, hogy ezeket a fegyvereket főleg az ellenségtől vehetjük el, ezért ha pl. beleülünk egy Gatlingbe, az rendszerint arra néz, amerről mi jöttünk, ahol jobb esetben már nincs senki.
A puskák között is volt olyan, amit csak akkor használtam ha muszáj volt. Gondolok itt például a muskétára. Egy lövetű és a töltés rettenetesen sokáig tart. A legtöbbször talán az 5 lövetű (ha jól emlékszem annyi) Colt puskát használtam. Közelharci fegyverek közül a kard volt a kedvencem. Az északiak első küldetését azzal csináltam végig, mert csak a muskétához volt elég lőszer (meg a pisztolyhoz, de az is olyan volt, aminél egy csúzli is hatékonyabb), azzal pedig legalább egy év lett volna mire mindenkit lelövöldözök.

A grafika szép volt. Próbaképpen felhúztam a felbontást 1280x1024-re és minden vizuális jóságot bekapcsoltam. Jól nézett ki, de ekkora felbontás mellett a puskákból felszálló füst miatt annyira szaggatott, hogy egyszerűen játszhatatlanná vált (ja, elég ratyi gépem van...szegénykém felett eljárt az idő). Miután belőttem a beállításokat egy normális szintre máris hibátlanul futott a játék. A karakterek szépen kidolgozottak. A robbanások különösen tetszettek.

Azért vannak hibái is a Civil Warnak. Ezek közül kettő van ami lényegesebb. Az első az, hogy rövid. Körülbelül 10-12 (nem tudom pontosan mennyi) küldetés van a játékban és elég hamar teljesíthetőek. Az egyik pálya például annyiból állt, hogy a lövészárokban kellett szaladgálni 10 percet és mindenkit agyonlőni, akin fehér egyenruha volt (ez egy északi küldetés), aztán felrobbantani 3 ágyút és kész. Ez egy durván 15 perc alatt teljesíthető. 
A másik nagy hiba, hogy rettentő bugos. Olyan dolgokkal találkoztam néha, hogy már a hajamat téptem. Az oké, hogy nem lehet átlőni a tereptárgyakat, de előfordult, hogy a sátor ponyvája és az azt kifeszítő zsinór közötti kb. fél méteres "résen" nem ment át a golyó. persze az ellenfél simán átlőtt rajta. összefutottam néhány halhatatlan ellenséggel is. Vol amelyikbe egy tárat eresztettem bele a hosszú csövű Colt puskámból, de semmi. Másik kedvencem az volt, mikor a kb. 15 fős ellenséges csapatot úgy (szó szerint) mészároltam le a kardommal, hogy észre sem vették egymás halálát. Le se szarták, hogy ölöm őket. Ez hál' Istennek csak egyszer fordult elő. 
De, van még egy "érdekesség", ami az abszolút kedvencem volt. Baromi nyomasztó tud lenni, ha az ember egyszemélyes hadseregnek érzi magát. Kóvályogni egyedül egy erdőben, ahol random törnek a játékosra a 3-4 fős ellenséges csapatok. Néha a program volt olyan kedves és nagylelkű, hogy küldött egy kb. ugyan akkora létszámú szövetséges egységet is. Ilyenkor rendszerint túlerőbe kerültünk és leöltük az ellent. Ámde, ilyenkor a csapattársaink rendszeresen beadják a kulcsot minden különösebb ok nélkül. Először azt hittem, hogy az ellenséges mesterlövészek a hunyók, ezért mindig fedezéket kerestem, de aztán megfigyeltem, hogy mindig ez történik. Sétálnak és egyszerűen összeesnek. Egyik a másik után. Rögzíteni akartam egy ilyet, de ahogy mondtam nem az igazi már a gépem és amikor elindítottam a Fraps-et, azt hittem szétesik az egész.
A hibákhoz sorol, de végül is megszokható a dolog. Hiába érem el az adott "checkpoint"-ot, nem ment a program. Van ugyan gyorsmentés, de állandóan megfeledkeztem róla. Körülbelül három halállal vittem végig a játékot (normál szinten), de ebből a három alkalomból kétszer teljesen előröl kellett kezdenem a pályát, mert eszembe se jutott menteni. Elvégre annyira könnyűnek tűnt és nem éreztem szükségét :)

Hibái ellenére nagyon élveztem a játékot és mindenkinek csak ajánlani tudom. Megvenni biztosan nem venném meg, ahhoz túl rövid, de ha az embernek van egy szabad délutánja, account-ja valamelyik torrent oldalon és 3 giga szabad hely a gépén, akkor igazán kellemes kis időtöltés lehet :)

 

Íme LaLee videótrilógiája a Civil War - Secret Missions -ről!
(Gondoltam ezt teszem közzé egy gameplay videó helyett. Ugyan az, mint az alap játék.)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr762962467

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

the Force 2011.06.16. 22:23:51

pls tudsz adni egy letöltési linket? google nem dob ki semmi használhatót :(

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.06.16. 22:59:56

Sajnos nem tudok vele szolgálni :S nCore-ról töltöttem.

the Force 2011.06.27. 17:20:42

és meghívót véletlenül nem tudsz küldeni? :)

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.07.01. 13:31:19

@the Force: Sajnos még nem küldhetek meghívót:S Még fel kell töltenem 55 gigát.
süti beállítások módosítása