Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

Előadás vs. tankönyv

2012.05.17. 21:36 Mick Kramer

A következő kis eszmefuttatásom leginkább az egyetemisták fogják érteni, hiszen elég sokan találkozunk már a problémával. Különösen aktuális a téma, így a vizsgaidőszak kezdete után nemsokkal. Ha jól tudom oktatási intézménytől, kartól vagy szaktól függetlenül mindenhol vannak olyan tantárgyak melyekből két vizsgatételsor van: egy az előadások anyagából egy pedig a tankönyvből. Általában a tanárok azzal ijesztgetnek, hogy olyan dolgok is elhangzanak az előadáson, amik a tankönyvben nincsenek benne, de vizsgán előkerülhet. Ez rendben is van, de van egy kivétel, ami felett nem tudok napirendre térni. Ha pont az a tanár írta az adott tankönyvet, aki az előadást is tartja, akkor mi van?

Két eset lehet.
A: Ugyan azt leadja, ami a könyvben is van és nem szórakozik a diákok idegrendszerével és nem szajkózza, hogy előadáson plusz dolgok is felmerülnek.
B: Marad a két tételsor. Találkoztam/hallottam már erről a jelenségről. Ilyenkor mindig ugyan arra gondolok: ha már egyszer megírta azt a tankönyvet miért nem volt képes mindent beleírni? Értem én, hogy egyetlen könyvben sem szerepelhet minden, mert akkor elég vaskosak lennének a kötetetek, de ha akkor nem találta fontosnak amikor a könyvet írta, akkor vizsgán miért lett hirtelen kulcsfontosságú? Ha valaki egy olyan anyagot akar összeállítani, amiből egy laikus/diák is képes elsajátítani az adott ismeretet, akkor tegyen bele minden lényeges anyagot, ha meg  valamit nem talált elég fontosnak akkor hanyagolják a vizsgán is. 

Tudom, hogy ez a két tételsoros rendszer azt szolgálja, hogy a hallgatók bejárjanak az előadásokra, de tapasztalatból mondom, hogy nem fognak. Maximum elkérik valakitől, aki bent volt, mert legalább egy olyan mindig van akitől meg lehet szerezni. 

Lehet én gondolom rosszul ezt az egészet. Ha tévednék akkor valaki cáfoljon rám. Jó érvekkel én is meggyőzhető vagyok. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr394523120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsakNorrisz 2012.05.24. 18:39:21

Ez tökéletes hülyeség. El tudom képzelni hogy nálunk az orvosin az anatómia felét leadja a többit meg tanuljam meg a könyvből... Vicc

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.05.24. 20:39:54

@CsakNorrisz: Először is félreértettél. Az más, ha a tanár azt mondja, hogy lead egy jegyzetet és az kiváltja a könyv azonos részét. Én arról beszéltem, ha saját könyvet egészít ki egy teljes féléves előadásanyaggal és pluszként kéri számon.

Másodszor különböző tantárgyak esetében is más ez az egész. Az anatómia olyan, mint a matek. Csak egyféleképpen lehet megtanítani. A vese működését (ahogy pl. egy adott matematika képletet is) csak egy módon lehet magyarázni, mert mindig ugyan úgy működik. Én jogásznak tanulok, nálunk ugyan azt a fogalmat akár 10 különböző órán 10 különböző definícióval magyarázzák. A humán tárgyakra ez a jellemző.

CsakNorrisz 2012.05.24. 21:03:32

Őőő... Látom a problémát. Úgy értettem, hogy előadáson adja le. De igen, valamilyen szinten félreértettelek. Az, hogy előadáson plusz anyagot adnak le ami nincs benne a könyvben egyszerre orbitális pofátlanság és valamilyen szinten súrolja a zsenialitás határait is, hiszen elmés csalogató, hogy bemenny előadásra. Nálunk ilyet genetikából csináltak, amikor megszüntették a tankönyvet. (Azt csak így zárójelben teszem hozzá, hogy bőven elég rá az általuk kiadott minimumkérdéseket megtanulni így az előadásokra kb 20 ember járt be a 470 ből MUHAHAHA)

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2012.05.24. 21:29:30

@CsakNorrisz: Igen, így már lényegében egy véleményen vagyunk. :)
süti beállítások módosítása