Mick Kramer Project

Egy blog zenéről, filmekről, könyvekről, játékokról és néhány saját projektről. mkproject@indamail.hu

Arckönyv

Falfirka

xfire

Legfrissebb hozzászólások

  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:45) A Modern Warfare története
  • Kalocsai Viktor: Mint a játékból kiderült Yuri egy ex-specnaz os ezért szeribtem amíg az volt a specnaz is egy embe... (2015.12.29. 20:41) A Modern Warfare története
  • Mick Kramer: @DrNO: Nem, azt még nem láttam. :) (2014.02.03. 20:26) Millennium Trilógia
  • DrNO: Második kép. Bud Spencer a bal oldali lap tetején a bal arcát mutatja. A jobb oldalon középen pedi... (2014.02.03. 20:02) Egy régi rajongó...
  • DrNO: Pletyka szerint a negyedik rész kézirata az özvegynél megvan. Szerintem a könyvek jobbak, mint a f... (2014.02.03. 19:20) Millennium Trilógia
  • Utolsó 20

Moziélmény - Bosszúállók 3D

2012.05.10. 23:48 Mick Kramer

Sokan vannak akik nem szeretik a képregény adaptációkat és sokan akik igen. Én igazán egyik oldalhoz sem tartozom. Van amit szeretek, van amit nem. Például a Vasember filmeket imádtam, de a Fantasztikus Négyest már kevésbé. Mikor kijött az Amerika Kapitány és a Thor, úgy gondoltam ez az a két Marvel film, amiket valószínűleg sosem fogok megnézni, mert egyszerűen nem érdekeltek. Aztán bejelentették a Bosszúállók filmet és amiben van Vasember, azt nekem látnom kell. (Off: a Vasember filmeket valószínűleg Robert Downey Jr. miatt kedvelem annyira. Az új Sherlock Holmes filmeket is ő tette felejthetetlenné számomra.) Szóval mikor megláttam a Bosszúállók előzetesét úgy döntöttem megnézem az összes képregény adaptációt, amiben szerepelnek a The Avengers hősei. A két Hulk film közül inkább a Hihetetlen Hulk tetszett (az mondjuk zavart, hogy három filmben három különböző ember játszotta el). Aztán következett a Thor, aminek a látványvilága nagyon átjött. Asgaard valami gyönyörű volt és végül is lekötött és szórakoztatott a film. A végén volt egy Vasemberes utalás, ami nagyon tetszett. Arra határozottan emlékszem. A végére hagytam az Amerika Kapitányt, amiről szinte csak rosszat olvastam a neten, de valahogy nekem ez is bejött. Nem volt egy átütő valami, de elvoltam vele. Persze voltak benne olyan jelenetek és dolgok, amiktől már a falra mászok (a Thorban is volt bőven), de ez sem volt rossz film. Sőt, kifejezetten tetszett. A másik két karakterről (Sólyomszem és Fekete Özvegy) nem tudok semmit. Majd valamikor utánajárok, hogy kik is ők.

A barátnőmmel ma beültünk a bejegyzés címében szereplő filmre. Ami fura volt a moziban, az a 3D-s szemüveg. A Cinema City-ben voltunk, de nem a megszokott szemüveget kaptuk, hanem egy kis gyengébb minőségű valamit. Úgy gondoltam, hogy biztosan megtarthatjuk. Aztán jött egy animációs kisfilm, amiben a Cinema City vezetősége arra kért minket, hogy a szemüvegeket adjuk le távozáskor. Le is adtuk volna, de nem kérte senki. Ez van. Ha lenyúltuk, akkor bocsi, ha meg nem akkor mégis minek adták le azt a kisfilmet? Na sebaj, legalább legközelebb nem kell 200 forintot kifizetni szemüvegbérlésért.

Megkezdődött a film. Az Amerika Kapitányban már feltűnt energiakockát tanulmányozták egy Samuel L. Jackson (az utóbbi években minden Marvel filmben szerepelt, nyilván azért mert már készültek erre az összevont produkcióra) által vezetett bázison, ahol még az Így jártam anyátokkal sorozat Robinja is katonaként szolgált. Beütött a gebasz, a Thorból megismert Loki megjelent és ellopta a kockát, mert egy másik világból akart vele áthozni egy sereget, amit persze a Föld hősei nem hagyhattak. Igazából a sztori így alapvetően nem valami eget rengető, viszont már korábban lenyűgözött, hogy mennyire kapcsolatban állnak egymással az események a Marvell univerzumban. 

A színészeket és a karaktereket alapvetően nagyon komáltam. Talán csak a Fekete Özveggyel nem tudtam mit kezdeni. Ő elég szürke volt a többiekhez képest. A film néha próbált nagyon komoly lenni, néha meg olyan beszólások voltak benne, hogy úgy éreztem vígjátékot nézek. Ezekkel alapvetően nincsen baj, mert tényleg szórakoztató kis szösszenetek voltak, de volt egy-kettő, amik annyira nem passzoltak az aktuális jelenetbe, hogy sokat rontottak az összképen. Volt egy-két logikai buktató is. Gondolok itt arra, hogy mikor Hulk először átváltozik azonnal rátámad a Fekete Özvegyre, akivel elvileg egy csapatban vannak. Arra hivatkozott (és ez az eddigi filmekben is így volt), hogy mikor átváltozik, akkor csak dühös és pusztít. Ehhez képest a film végén mégis tudta magát fegyelmezni és képes volt együttműködni a csapattal. Fura. Az is érdekes volt, hogy az Amerika Kapitányban a kapitány képes volt a regenerálódásra pillanatok alatt, itt meg a legkisebb karcolások sem gyógyultak be még fél óra alatt sem. A sminkesek elkúrták. :)
Aztán, ami rettenetesen zavart, az az volt, ami Loki és Thor műveltek. Loki megjelent a Földön, megpróbálta leigázni a bolygó lakosságát, több ezer ember halt meg miatta, de mikor egymás ellen harcoltak annyira nevetséges párbeszéd alakult ki közöttük.
- Loki, még nincs késő, zárd le az átjárót.
- Nem, már túl késő. Mindennek vége.
- Loki, még nem késő. Állj a jó oldalra!
Minek ez a dráma? A Thorban is ez ment végig. Hiába volt Loki az áruló, aki a saját vérére támadt, legalább tízszer megbocsájtottak neki. Szánalom.

Ami azonban a csúcs volt, az a látvány. A 3D ellenére nem kell egy Avatar szintű valamire gondolni, de mindenképpen hatásos volt. Nem is a 3D dobott rajta olyan sokat, hanem az alapkoncepció. Romba dőlt egy nagyváros, egy gigászi repülő hajó és hullottak a felhőkarcoló méretű szörnyek. Félreértés ne essék, a 3D is jól nézett ki, de azért nem mindig lehetett észrevenni. Azonban volt egy jelenet, ahol hirtelen annyira kiütött a 3D-s látvány, hogy szabályosan elszédültem attól, amit látok. Wooowww! 

A Bosszúállók egy látványos és szórakoztató akciófilm. Ha ezt várja az ember, akkor csalódni nem lehet (leszámítva azt a pár logikátlanságot). Én 9 pontot adtam neki. Lehet vitatkozni, hogy megérdemli e vagy sem, de nekem tetszett annyira, hogy később is szívesen gondoljak rá vagy legalább ugyan ilyen szívesen nézzem újra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mkproject.blog.hu/api/trackback/id/tr964501381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása